söndag 13 juli 2014

Tyresta Nationalpark

Barnen ville sova hos mormor o morfar till igår.

Jag vaknade halv sju, tittade på klockan, surfade lite på mobilen och somnade om.
Vid tio vaknar jag med ett ryck!
Någon tar sig in i lägenheten, kan det vara IKEA som kommer med sängen?
Yrvaket slänger jag mig upp ur sängen för att mötas av mitt X, som kommer in med två kassar med mat.

-Hej! Sover du fortfarande? Säger han glatt.
Just det, jag meddelade aldrig att IKEA aldrig kom igår, så jag behövde inte hjälp idag. Nåja, han är på bra humör, så låt gå.

-Jag tänkte fixa frukost till dig, fortsätter han. Sån är han, när han mår bra. Omtänksam, hjälpsam.

Till frukost fick jag omelett, lufttorkad skinka, God juice, jordgubbar m grädde och kaffe till. Jättelyxigt!

Vi satt och pratade länge vid köksbordet, om hur framtiden ser ut, vad vi vill med barnen, Hur han ska göra tills han lyckas ordna med boende. Allt kändes bra!

Vi bestämde att vi skulle umgås hela dagen, hämta barnen och åka till Tyresta för att komma ut i skogen. Kanske plocka lite blåbär. Sagt och gjort, väl ute i Tyresta springer vi på en svart huggorm, det första vi gör. Så vackert djur!
Plockar blåbär, fikar, myser och har det bra allihopa. En perfekt dag, igen, hela familjen.

Klockan blir mycket och vi bestämmer att de sover hos mig, alla tre och åker till hans tillfälliga boende dagen efter, så jag får vara med mig själv.

På kvällen börjar jag känna mig kvävd igen, Vi har sex, men det känns mer som ett ligg där jag är egoistisk och bara gör det för min egen skull.

På morgonen idag, vaknar jag som vanligt av barnen, han sover och irritationen infinner sig på en gång.
Aaaah, jag vill inte ha honom här! Stökar ner och är bara jobbig.

Droppen är när min son hittar en pälsänger i sin sparbössa. Jag blir skitirriterad, vilket han Xet märker och DÅ får han bråttom iväg med barnen.

Äntligen får jag ha mitt hem ifred igen! Det är såhär jag vill ha det. Ingen annan som bor här och rör till det. Jo, barnen såklart, men ingen jädra karl.

Låt stå! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar