torsdag 3 juli 2014

Hjärtat slår hårdare...

IiiFör varje meter jag närmar mig mitt hem, slår hjärtat hårdare och hårdare.
Klumpen i halsen hotar att explodera, tårarna får jag med våld hålla tillbaka.

Hur kommer det att se ut hemma?
Har han tagit med sig saker jag inte ens tänkt på som är hans?

Är det en enda röra när jag kommer hem? Precis som om jag haft inbrott?

Jag frågade honom om han skulle ta med sig möbler nu, men han sa att han inte tänkt det. Har han tagit Tv:n? Lakan? Handdukar?

Vill verkligen inte gå igenom detta, men eftersom vi är totalt olika, så är det ett måste. Jag orkar inte längre vara hushållerska, den enda föräldern, Hans slav. Inte heller ödsla min tid på någon som är så negativ, så arg och sur och som alltid gör som han själv vill.

Nu tog det slut.
På riktigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar